رنگ آمیزی نما در کرج | نقاشی نمای ساختمان در کرج

نقاشی نمای ساختمان و همچنین رنگ آمیزی نمای ساختمان امروزه جزو پر تقاضا ترین خدمات در صنف خدمات ساختمانی می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر، امروزه جنس اکثریت نماهای ساختمان‌ها سیمانی شده که به گذشت زمان بدلیل آلوده شدن نما نیازمند اجرای نقاشی نمای ساختمان می‌باشند. این خدمات جزء خدماتی است که می‌تواند بسیار در زیبایی ساختمان شما تأثیر گذار باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی خدمات نمای ساختمان بسیار آسان و کم‌هزینه شده‌است. زیرا با وجود روش مناسبی مانند راپل دیگر نیازی به بستن داربست نمی‌باشد و تمامی مراحل نقاشی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از طناب انجام می‌شود.مقاوم سازی نمای ساختمان

نقاشی نمای ساختمان در البرز

به‌طورکلی نقاشی نمای ساختمان مراحل مشخصی دارد که اگر طبق روال به‌صورت صحیح اجرا شود کیفیت و بازدهی کار چندین برابر بالاتر رفته و هزینه‌ای که شما کرده‌اید، چندین برابر برای شما بازدهی خواهد داشت. برای اجرای نقاشی نمای ساختمان در ابتدا به جهت ماندگاری بهتر رنگ توصیه می‌شود که حتماً اقدام به نماشویی ساختمون انجام دهید‌. زیرا این عمل موجب ازبین‌رفتنی تمامی آلودگی‌ها و گرد و غبار و گل‌های موجود بر سطح نمای ساختمان می‌شود. به نوعی یکی از روش‌های زیر سازی قبل‌از اجرای رنگ نما به حساب می‌آید. زمانی‌که نمای ساختمان شما آلوده و دارای گرد و غبار باشد، از نظر زیرسازی به‌هیچ‌عنوان مناسب نمی‌باشد. زیرا گرد و غبارهایی که در سطح نمای ساختمان وجود دارد باعث می‌شود که رنگ چسبندگی خوبی نداشته و به نوعی جذب ساختمان نشود. در ادامه مطلب به مزیت‌های شستشوی نمای ساختمان قبل‌از رنگ‌آمیزی نمای ساختمان خواهیم پرداخت تا شما هم با مراحل اجرای نقاشی نمای ساختمان آشنا شوید.

نقاشی نمای بیرونی ساختمان

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، نقاشی نمای ساختمان موضوعی است که مراحل زیادی خواهد داشت. این مراحل به این خاطر است که شما بالاترین بازدهی را بابت هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بگیرید. در ادامه به قسمت‌های مختلف و بخش‌های مختلف نقاشی نمای ساختمان خواهیم پرداخت که شما بیشتر با این موضوع آشنا شده و بدانید که وقتی نقاش و راپل کار می‌خواهند کار خود را شروع کنند دقیقا چه کار می‌خواهند انجام بدهند.

تعویض لامپ نمای ساختمان در کرج

شستشوی نمای ساختمان قبل از رنگ آمیزی نمای ساختمان در کرج

در ادامه به نما شویی قبل‌از نقاشی نما خواهیم پرداخت. متوجه شدید که این عمل موجب از بین رفتن تمامی آلودگی از سطح نمای ساختمان می‌شود. حال می‌خواهیم به سایر مزیت‌های شستشوی نمای ساختمان قبل‌از رنگ‌آمیزی نمای ساختمان بپردازیم. این عمل بدلیل فشار بالایی که در دستگاه واتر جت دارد باعث می‌شود رنگ‌ها یا سیمان‌هایی که بر اثر رطوبت، طی سالیان اخیر ازبین‌رفته و تخریب شدن از نما ریزش کنند و فقط سطوح سالم بماند. شما پس‌از انجام این کار متوجه خواهید شد که تمامی جرم‌ها و آلودگی‌ها از نمای ساختمان پاک شده و سطوح تخریب شده ترمیم شدند و نمای ساختمان کاملاً آماده برای اجرای نقاشی نمای ساختمان می‌باشد. اگر نمای ساختمان تمیز باشد از نظر بازدهی رنگ‌ها بدلیل چسبندگی بهتر چندین سوال بیشتر بود و یک نمایه دارای گرد و غبار عمر می‌کند.

خدمات ما :  اجرای رنگ نمای ساختمان بدون داربست

ویژگی‌های رنگ مناسب نمای ساختمان چیست؟

انتخاب رنگ مناسب ساختمان از اهمیت بسیاری برخوردار است. این رنگ‌ها نه تنها زیبایی ساختمان را افزایش می‌دهند بلکه آن را از آسیب‌های مختلف حفاظت می‌کنند و می‌توانند عمر مفید ساختمان را افزایش دهند. از آنجایی که رنگ نمای ساختمان یکی از جنبه‌های مهم در طراحی و زیباییست علاوه بر جلب توجه باید با ویژگی‌های خاص خود عملکردهایی که اشاره داشتیم را ارائه دهد. از این رو ویژگی‌های مهمی که رنگ نمای ساختمان باید داشته باشد عبارتند از:

  • ماندگاری زیاد در مقابل شرایط جوی سخت
  • مقاوم در برابر نور و گرمای خورشید
  • امکان شست و شوی رنگ نما
  • عدم جذب گرد و غبار و آلودگی‌های محیطی
  • مقاوم در مقابل آتش و عدم امکان اشتعال
  • ثبات رنگ و عدم کدر یا رنگ پریدگی
  • مقاومت در مقابل لکه‌ها
  • سازگاری با مواد ساختمانی نما

یکی از نکاتی که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد انرژی است که رنگ‌ها ارائه می‌کنند. در حقیقت رنگی که در ساختمان به کار می‌رود چه در نمای بیرونی و چه در داخل ساختمان بر احساسات و حالات روی افراد اثر بسیاری دارد. به طور مثال رنگ آبی می‌تواند منجر به آرامش بیشتر شود. در حالی که رنگ قرمز احساس شور و نشاط زیادی خواهد داشت. نکته دیگر اینکه رنگ استفاده شده اگر خاصیت بازتاب نور بیشتری داشته باشد، می‌تواند منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی شود. چرا که این رنگ‌ها به بازتاب بهتر نور خورشید کمک می‌کنند و دمای داخلی ساختمان را بهتر مدیریت می‌کند.

رنگ آمیزی نمای شیروانی در کرج

نمای شیروانی یکی از جلوه‌های زیبایی است که سالیان سال است در معماری به کار می‌رود و جذابیت بسیاری به نمای ساختمان‌ها می‌دهد. ما حتی در برخی ساختمان‌های مدرن و نمای آنها نیز از شیروانی استفاده می‌کنیم. به همین دلیل می‌توان گفت رنگ آمیزی نمای شیروانی نیز می‌تواند به طراحان و معماران امکان مانور بیشتری دهد. توجه کنید جهت رنگ آمیزی نمای شیروانی قبل از هر کاری باید از واش پرایمر روی سطح استفاده شود. استفاده از این ماده با ایجاد یک لایه روی سطح منجر به مقاومت نما در مقابل خوردگی می‌شود که این مسئله عدم زنگ زدگی را نیز به همراه دارد. در عین حال منجر به چسپندگی بهتر رنگ نیز خواهد شد.

 

شستشوی نمای برج در کیش
شستشوی نمای برج در کیش

نقاشی نمای ساختمان

خدمات اجرای رنگ نمای ساختمان امروزه به یکی از پر تقاضا ترین شغل‌های تبدیل شده‌است که افراد زیادی در این زمینه درحال فعالیت و ارائه خدمات می‌باشند. اما بسیاری از آن‌ها با انواع و حتی کاربرد آن‌ها آشنایی ندارد. رنگ‌های مخصوص نما انواع مدل‌های مختلفی دارند که شامل رنگ‌های آکریلیک اکریلیک، کنیتکس، روغنی، اپوکسی ، نانو و… می‌باشد. در بین رنگ های نام‌برده شده، رنگ‌های آکریلیک بسیار محبوب بود و بهترین انتخاب برای اجرای نقاشی نمای ساختمان می‌باشد. به این دلیل که بهترین بازدهی و بیشترین مقاومت، دوام و همچنین طول عمر را در برابر رطوبت، نور خورشید، آلودگی و آسیب‌هایی که ناشی از فضای بیرونی بر نمای ساختمون وارد می‌شوند را دارد.

 معرفی انواع رنگ های نمای ساختمان

رنگ‌های آکریلیک: همان‌طور که در تیتر قبل توصیف کردیم، رنگ‌های آکریلیک یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای نقاشی نما و سایر سطوح خارجی نمای ساختمان به‌خاطر طول عمر بالای این محصول است. رنگ های آکریلیک بدلیل دوام بسیار زیاد و مقاومت بالا و همچنین درخشندگی و انعطاف‌پذیری بالا در برابر اشعه نور خورشید رطوبت هوا و همچنین آسیب‌های ناشی از فضای بیرونی را دارند، محبوبیت بیشتری نسبت‌به سایر رنگ‌ها دارند. رنگ‌های آکریلیک غیر از ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، حالت عایق و آب گریز هم دارند که اکثریت مواقع برای آب‌بندی هم استفاده می‌شود. یکی از رنگ آکریلیک بسیار معروف و نامدار رنگ‌های برند جوتن می‌باشد.

خدمات ما :  رنگ کردن سنگ نما در تهران

شستشوی شیشه نمای ساختمان در کرج

 رنگ های کنیتکس:

این رنگ‌ها بر دو پایه آب و روغن استوار می‌باشند. رنگ‌های روغنی کنیتکس برای نقاشی نمای ساختمان و همچنین سطوح خارجی نمای ساختمان مناسب می‌باشند و دو ویژگی منحصربه‌فرد و خوبی که رنگ‌های کنیتکس دارند، عمر بالای آن‌ها و همچنین مقاومت بالای رنگ‌ها در برابر رطوبت می‌باشد که موجب محبوبیت این رنگ شده‌است.

 رنگ‌های روغنی:

این نمونه از رنگ‌های نما برای کلیه سطوح خارجی ساختمان بخصوص نرده، درب، پنجره‌های فلزی و… کاربرد دارد. این نمونه از رنگ‌هایی که تمامی ما با نامش آشنایی داریم بر پایه حلال نفتی است و مقاومت خوبی دربرابر رطوبت و هوای محیط دارد. همچنین رنگ‌های روغنی قابل شستشو نیز می‌باشند.

رنگ آمیزی نمای ساختمان
رنگ آمیزی نمای ساختمان

 رنگ های اپوکسی:

رنگ‌های اپوکسی یکی دیگر از رنگ‌های مخصوص نمای ساختمان می‌باشد که از مقاومت بالایی برخوردار است. این رنگ ها بیشتر در بخش‌های صنعتی مانند اداره‌ها و کف پارکینگ ها استفاده می‌شود. این استفاده از این رنگ بدلیل مقاومت بالایی است که این رنگ برای پوشش محیط دارد و در نقاشی نما کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 رزین آکریلیک:

این رزین ها همانند رنگ‌های آکریلیک بر دو پایه آب و روغنی هستند. رزین‌های آکریلیک با حلال آب و ضد قارچ و بدون بو و همچنین آسیب‌ناپذیر در برابر اشعه خورشید و رطوبت می‌باشند. رزین‌های آکریلیک برروی سطوحی همچون سطوح گچی، سیمانی،کلاف و… قابل‌ اجرا می‌باشند.

نقاشی نمای سیمانی

قبل‌از اجرای نقاشی نمای سیمانی بهتر است که قبل‌از هر کاری یک‌بار نما با واتر جت شستشو شود. زیرا این کار موجب از بین بردن گرد و خاک و کثیفی و همچنین گل‌ و لای روی سطح نما می‌شود و این کار باعث چسبندگی بهتر رنگ روی سطح نما می‌شود و عمر و ماندگاری رنگ رو افزایش می‌دهد. پس‌از شستشوی نمای سیمانی قبل‌از اجرای رنگ بهتر است از خشک بودن سیمان هم اطمینان حاصل شود تا رنگ بهترین چسبندگی را داشته باشد. اگر شما در مناطقی زندگی می‌کنید که هوای باران خیز و مرطوبی دارد، استفاده از سیمان در نمای بیرونی ساختمان کار مناسبی است و برای زیباسازی و نقاشی نمای ساختمان بهتر است از رنگ استفاده شود که دارای ماندگاری و دوام بالا و همچنین طول عمر زیاد در مقابل زیر کار نمای سیمانی و همچنین شرایط آب‌وهوایی آن منطقه داشته باشد. با توجه به تجربه کاری و همچنین نظر بسیاری از تکنسین‌ها و افراد متخصص در زمینه اجرای نقاشی نمای ساختمان، ساختمان‌هایی که در مناطق مرطوب و رطوبتی می‌باشند، رنگ‌های آکریلیک بهترین انتخاب برای نقاشی نمای ساختمان آن‌ها می‌باشد. زیرا این رنگ ها بر پایه آب می‌باشد و علاوه‌بر ماندگاری و دوام و طول عمر بالا در شرایط آب‌وهوایی شهرهای شمالی و جنوبی کشور امکان تنفس برای سیمان و دیوار را هم فراهم می‌سازد و ماندگاری آن نسبت‌به سایر رنگ‌ها بالاتر می‌رود.

نقاشی نمای سیمانی در کرج

نقاشی نمای ساختمان در کرج، شامل نمای سیمانی هم می‌شود. این کار شامل چهار مرحله نماشویی، بتونه کاری، پرایمر زدن و رنگ کردن می‌شود. دقت کنید که در نمای سیمانی هر کدام از این مراحل اهمیت خاص خود را دارند. مثلا اگر نما شسته نشود، پس از مدتی رنگ پوسته پوسته می‌شود. بتونه کاری هم باعث می‌شود رنگ یک دست تر روی نما قرار بگیرد. استفاده از پرایمر نیز جهت زیرسازی اهمیت دارد. چرا که منجر به ماندگاری بیشتر رنگ خواهد شد. دقت کنید در رنگ امیزی نمای سیمانی این چهار مرحله بسیار اهمین دارند.

خدمات ما :  هزینه و زمان رنگ آمیزی نما چگونه است ؟

 پر کردن ترک و شکاف های نما قبل از نقاشی نمای ساختمان

نمای ساختمان‌ها پس‌از گذشت زمان بر اثر شرایط محیطی و رطوبتی مانند بارندگی‌ها و یخ‌زدگی هایی که ایجاد می‌شود، دچار فرسایش شده و مقاومت خود را از دست می‌دهند. نماهای سیمانی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و بسیار دچار شکاف و ترک می‌شوند. درنتیجه قبل‌از اجرای نقاشی نمای ساختمان ابتدا باید این درزها و شکاف‌های ایجاد شده ترک گیر و پر شود برای انجام این کار یعنی ترک گیری از بتونه و موادهای خاص مخصوص نقاشی نمای ساختمان استفاده می‌گردد تا سطح نما کاملاً صاف و یکدست برای رنگ‌آمیزی نمای ساختمان به وجود آید.

 اجرای پرایمر قبل از نقاشی نمای ساختمان

قبل‌از رنگ‌آمیزی نما ابتدا باید زیر کار موردنظر را آماده کنیم. برای اینکار باید پرایمر مخصوص رنگ را اجرا کنیم. پوشش پرایمر سبب می‌شود که سطح موردنظر موقع مقاوم گردد و از طرفی چسبندگی مورد نیاز جهت نقاشی نمای ساختمان را به دست آید. هنگام اعمال پرایمیر باید دقت کرد که تمامی سطوح را توسط پرایمر پوشش دهیم. بخش خالی از پرایمری نباید تا رنگ‌آمیزی به‌درستی اجرا گردد توسط قلم مو یا غلتک مخصوص کلیه قسمت‌های زیر کار با استفاده از پرایمری را پوشش می‌دهیم تا رنگ به‌خوبی به خورد نمای ساختمان برود.

رنگ آمیزی پاسیو با طناب
رنگ آمیزی پاسیو با طناب

مراحل نقاشی نمای ساختمان در کرج

نقاشی نمای بیرونی ساختمان مراحل مختلفی دارد که طبق آن‌ها مرحله به مرحله پیش می‌رویم تا بالاترین بازدهی گرفته شود. با این کارها ما کاری تمیز و بسیار با کیفیت را تحویل مشتری خواهیم داد. از مراحل رنگ‌آمیزی نمای ساختمان در کرج می‌توان به مراحل زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن بخش‌های آسیب‌دیده
  • پوشاندن سطح زیر کار توسط بتونه
  • پر کردن شکاف‌ها و ترک‌های موجود در سطح اجرای پرایمر مخصوص هر رنگ
  • نقاشی و رنگ‌آمیزی نما توسط قلمو و غلتک

مرحله نهایی نقاشی نمای ساختمان با طناب

و در نهایت پس‌از ایجاد یک زیر کار مناسب با استفاده از قلم‌مو غلتک یا پمپ رنگ می‌توان کل نما را رنگ‌آمیزی کرد. در این مرحله از کار کیفیت بسیار مهم است، متخصصین حتماً باید در نظر داشته باشند که این کار را با دقت انجام داد تا کاری باکیفیت تحویل مشتری داده شود. در هنگام رنگ‌آمیزی باید دقت کنیم که در هنگام استفاده از وسایل رنگ‌آمیزی نمای ساختمان از جمله غلتک یا قلم مو حرکت دست را به یک‌جهت یکسان از پایین به بالا یا از راست به چپ انجام دهیم. زیرا استفاده از قلم مو در هر جهت و به‌صورت نامنظم باعث ایجاد سطحی ناصاف و رگه رگه ایجاد شدن رنگ می‌شود. رنگی که برای کار انتخاب می‌شود باید بسته به سطح کارمان انتخاب گردد، مثلاً رنگ روغنی باشد یا رنگ پلاستیکی.

 ابزار مورد نیاز برای رنگ آمیزی نمای ساختمان با راپل

راپل روشی است، که رنگ آمیزی نمای ساختمان، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، شستشو نمای ساختمان و… را می‌توان با آن بدون نیاز به داربست انجام داد. یعنی تکنسین با استفاده از طناب روی نمای ساختمان آویزان شده و مشغول به کار می‌شود. حال اینکار نیازمند ابزاری حرفه ای است تا جان تکنسین را به خطر نیندازد. این ابزار میتوان شامل:

  • طناب به متراژ لازم
  • قلاب مخصوص
  • رنگ
  • پرایمر
  • قلمو و غلتک
  • پرایمر
  • واترجت
  • و…

می‌شود. این ابزار از مهم ترین ابزار مورد نیاز برای انجام نقاشی نمای ساختمان در کرج می‌باشد.

 مجموعه آریا سازه ارتفاع البرز

ما در اینجا تجربه مان را به شما می‌دهیم. در این مجموعه شما با متخصصین ماهر در زمینه راپل و نقاشی نمای ساختمان در کرج طرف هستید. متخصصین ما اماده مشاوره در باره رنگ و …. درباره ساختمان شما هستند تا بهترین نتیجه را بگیرید. ما آماده عقد قرار برای زیباسازی و نقاشی نمای ساختمان شما هستیم. انجام نقاشی نمای ساختمان در کرج با نهایت کیفیت و دقت و همچنین تمامی خدمات مربوط به نمای ساختمان را این مجموعه انجام می‌دهد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان