شرکت آریا سازه ارتفاع البرز آماده انجام تمامی خدمات محکم‌سازی و مقاوم سازی نمای ساختمان در کرج و استان البرز می‌باشد. مقاوم‌سازی سنگ نما پروژه‌ای است که امروزه مورد توجه اغلب پیمانکاران قرار گرفته است. یکی از دلایل ضرورت مقاوم سازی نما، کاهش خاصیت چسبندگی مصالح در طول زمان می‌باشد. یکی از اقداماتی که در پروژه مقاوم‌سازی سنگ نما صورت می‌گیرد، ترمیم سنگ‌ها جهت زیبایی و نیز جلوگیری از سقوط آن بر روی افراد می‌باشد. در صورت نیاز سنگ های جدید و نو جایگزین سنگ‌های آسیب‌دیده و شکسته خواهند شد.

 

 دلایل محکم سازی نمای ساختمان در کرج

خیلی از پیمانکاران هستند که صرفاً تکمیل پروژه و تحویل سریع آن به کارفرما در اولویتشان است، دراین‌صورت ممکن است به مقوله محکم‌سازی نما توجه کافی نداشته باشند. علاوه‌براین عجله کارفرما یا بی‌تجربگی نما کار و استفاده از سیمان خشک موجب نیاز به مقاوم‌سازی سنگ نما خواهد شد. از دیگر دلایل می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اگر سنگ کاری در فصل سرد انجام شود، ممکن است ملات به خوبی جذب سنگ نشده و پس‌از مدتی چسبندگی را از دست داده و نیاز به ترمیم داشته باشد. در برخی مواقع نشت لوله آب ساختمان‌ها نیز موجب ریزش سنگ نما می‌شود‌.

از دیگر دلایل نیاز به مقاوم‌سازی سنگ نما وارد آمدن ضربه از بیرون به نمای ساختمان می‌باشد. برخی عوامل دیگر مانند زلزله‌ نیز می‌تواند در این مورد دخیل باشند. همچنین در صورت که آب ناشی از باران به پشت سنگ نفوذ کند، در اصل در فصل زمستان در اثر انجماد و افزایش حجم آب در زیر سنگ‌ها سنگ نما را سست و آسیب‌پذیر خواهد کرد.

امروزه عملیات محکم‌سازی سنگ نمای ساختمان یک کار ضروری و حیاتی است که باید به آن توجه خاصی شود. این عملیات در شهرهای بزرگی مثل تهران، کرج و برخی کلان‌شهرهای دیگر بدون استفاده از داربست و با استفاده از طناب توسط متخصصین مجرب و ماهر انجام می‌شود. کار مقاوم‌سازی سنگ نما ممکن است در همان مراحل ابتدایی ساخت بنای ساختمان انجام می‌شود. این مقاوم‌سازی سنگ نما ممکن است با استفاده از چسب های اپوکسی و پلی اورتان مگا مکس که چسب مقاوم در برابر حتی خطرات زلزله می‌باشد، انجام شود. اما دیگر از موارد کاربردی این چسب در مقاوم‌سازی سنگ نما، تثبیت سنگ‌های سنگین، فلز بتن می‌باشد. کار مقاوم سازی نما حتماً باید توسط افراد مجرب و متخصص در این حرفه انجام شود، تا به بافت سنگ آسیبی وارد نشود و در زیبایی آن تخریب ایجاد نشود. زمانی‌که عمل مقاوم سازی نمای ساختمان اتفاق بیافتد، این کار باعث می‌شود نوعی استحکام در سنگ بنای ساختمان ایجاد شود که باعث می‌شود از ایجاد خطراتی جدی ریزش سنگ، شل شدن سنگ و سقوط آن در مواقع مختلف به‌خصوص در مواقع زلزله جلوگیری کند.

خدمات ما :  پیچ و رولپلاک نما با طناب

خدمات ما : پیچ و رولپلاک نما ساختمان عظیمیه

 دلایل شل شدن سنگ نما

گاهی اوقات بروز دلایل مختلفی باعث شل شدن سنگ در نمای ساختمان می‌گردد که به بعضی آن‌ها در این‌جا اشاره می‌کنیم:

  • فردی که به‌عنوان نماسازی ساختمان این مسئولیت را پذیرفت، فردی بی وجدان و دارای حس مسئولیت‌پذیری در مقابل پولی که برای اجرای عملیات سنگ نما ی ساختمان به او داده‌شده نبوده است و از مصالح و متریال بی کیفیت استفاده کرده‌است.
  • یکی دیگر از علت‌های شل شدن سنگ نمای ساختمان ممکن است به‌خاطر نشتی لوله آب در ساختمان باشد.
  • فروکش کردن بخشی از ساختمان دردسرهای زیادی ازجمله شل شدن سنگ نما و کاهش میزان استقامت سنگ‌بنای ساختمان می‌گردد.
  • اگر در نمای بیرونی ساختمان از سنگ‌های با کیفیت پایین و نامرغوب استفاده شود. نتیجه آن باعث کاهش میزان استقامت سنگ و شل شدن آن می‌گردد.
  • زمانی‌که عملیات نماسازی سنگ در ساختمان مورد نظر در حال انجام است، شما از سیمان خشک برای ریختن پشت سنگ استفاده می‌کنید. این کار باعث شل شدن سنگ در حین عملیات نماسازی در ساختمان می‌شود. اگر این مورد را رعایت کنید نمای شما بعدها کم‌تر دچار نیاز به عملیات محکم‌سازی نمای ساختمان خواهد شد.

 مقاوم سازی نمای ساختمان شرکت آریا سازه ارتفاع البرز

شرکت‌های معتبر در زمینه مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان در شهرهای تهران و کرج نیروهای حرفه‌ای و متخصصی را استخدام کردند که دارای تجربه کار بدون استفاده از سیستم داربست و با استفاده از طناب به‌راحتی بتوانند کلیه عملیات لازم برای مقاوم سازی نمای ساختمان یا حتی تعویض لامپ‌های نمای ساختمان را با تمرکز هر چه بیشتر بدون هر گونه ترس و استرسی کاملاً مسلط به سیستم طناب و حفظ ایمنی در ارتفاعات مختلف و ساختمان‌هایی با طبقات مختلف انجام دهند.

زمانی‌که به‌عنوان یک رهگذر در خیابان بزرگی وارد می‌شوید، حتماً به‌طرز قرار گرفتن ساختمان‌ها دقت کرده‌اید. اگر این ساختمان‌ها دارای بنای محکمی نباشند، با کوچک‌ترین حادثه‌ای می‌توانند تخریب شوند و ریزش بنای یک ساختمان به پایین باعث بروز حوادث دل‌خراشی مثل فوت افراد داخل خیابان یا عابر پیاده که در حال رفت‌وآمد هستند می‌شود. پس مقاوم سازی نمای ساختمان در همان مرحله ساخت یک بنای نوساز امری حیاتی به شمار می‌رود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. برای مقاوم سازی نمای ساختمان از آجر، سیمان، سنگ، کامپوزیت و… استفاده می‌شود. در گذشت زمان و گاهی شرایط نامناسب جوی مثل طوفان‌های شدید ، هوای خیلی سرد، گرمای بیش‌از اندازه، برف، باران و زلزله ممکن است به ساختار و بافت اصلی ساختمان آسیب جدی وارد کند. یا بر اثر گذشت سالیان ، ساختمان دچار فرسودگی شود.

خدمات ما :  پیچ و رولپلاک نما ساختمان چیتگر ، دریاچه
پوشاندن درز انقطاع ساختمان
پوشاندن درز انقطاع ساختمان

بسیاری از پیمانکاران برای‌اینکه نظر کارفرما را جلب کنند در ظاهر ساختمان اهمیت بسیار زیادی می‌دهند، اما برای این‌که هزینه ساخت‌وساز پایین بیاید یا عجله دارند برای تحویل پروژه از مقاوم سازی نمای ساختمان صرف‌نظر می‌کنند. بارها پیش‌آمده است که در محله‌ی خود متوجه شوید که ساختمان‌هایی با نمای بسیار لوکس پس‌از گذشت مدت کوتاهی نمای آن شروع به ریزش کند و این یکی از عوامل مهم برای انجام محکم‌سازی نمای ساختمان است. این کار می‌تواند از ایجاد خطرات احتمالی در هنگام زلزله و اتفاقات طبیعی جلوگیری کند. نمای ساختمان بعد از گذشت ۱۵ سال به پیچ و رول‌پلاک احتیاج پیدا خواهد کرد. در ضمن توجه به این نکته دارای اهمیت است که اگر بنای بیرونی ساختمان خوب ساخته نشده باشد و عمل اسکوپ سنگ در زمان انجام عملیات نماسازی درست انجام‌نشده باشد احتمال دارد حتی بعد از گذشت ۴ سال به پیچ و رول‌پلاک نما احتیاج پیدا کنیم.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

 بکارگیری پیج و رولپلاک

حال که از اهمیت مقاوم سازی نمای ساختمان مطلع شدیم و از خطرات جدی آن نیز او متوجه آن شدیم حال باید با نحوه انجام مقاوم سازی نمای ساختمان آشنا می‌شویم شرکت‌های معتبر در این زمینه برای محکم‌سازی سنگ‌ها در کنار هم و ایجاد وضعیت ثبات و جلوگیری از هرگونه خطر پرتاب و سقوط آن به پایین از روش به‌کارگیری از این سیستم را به فرد متقاضی پیشنهاد می‌دهند. سنگ‌ها در این روش به وسیله پیچ های گالوانیزه با طول پنج الی شش سانتی‌متر بسته به ضخامت سنگ اسکوپ می‌گردد. با توجه به میزان حجم سنگ فاصله پیچ ها از یکدیگر تعیین می‌شود. پیچ و رول‌پلاک ها نگه‌دارنده سنگ نما هستند و به‌خاطر همین در نما استفاده می‌شوند که از افتادن جلوگیری کنند و همچنین در زیبایی نمای ساختمان نیز تفاوتی ایجاد نمی‌کنند. این بدان معنی است که سنگ در مکان خود ثابت و فیکس می‌ماند. چون سنگ‌ها بر روی یکدیگر قرار گرفتند فقط لازم است از پیچ برای ثابت نگه‌داشتن آن استفاده کرد.

 عملیات محکم سازی آجر

از قدیم الایام تا به امروز آجر به‌عنوان نوعی پوشش‌دهنده بنای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. عوامل زیادی باعث تیرکیدگی، پوسته شدن آجر، ترک و ریزش آن می‌شود. باران‌های اسیدی، انجام فعل‌ و انفعالات شیمیایی، نشت و ترکیدگی لوله و… تمام موارد گفته‌شده باعث بروز حوادث می‌شود. برای محکم‌سازی نمای ساختمان در مواردی که از آجر استفاده می‌شود بهتر است ابتدا نسبت‌به بندکشی اقدام نمایید. دراین‌صورت که بندهای کهنه تخلیه می‌شود و بعد دوباره به وسیله پودرهای بندکشی اقدام به عمل پر کردن بند آجرنما می‌کنیم. برای مقاوم سازی نمای ساختمان و مصالح به‌کاررفته از جمله آجر شستشوی نمای ساختمان به‌صورت سالیانه اثر زیادی در بالا رفتن عمر مصالح از جمله آجر می‌تواند داشته باشد.

خدمات ما :  مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان | تثبیت سنگ نما | آریا سازه ارتفاع البرز

 عملیات محکم سازی کامپوزیت نما

برای مقاوم سازی نمای ساختمان برای ساختمان‌های اداری، تجاری از کامپوزیت نما استفاده می‌شود. برای حفظ و نگه‌داری کامپوزیت روی نما از شاسی کشی و آهن‌کشی در قسمت زیرین آن استفاده می‌شود. در گذشت زمان ممکن است بعضی از پیچ های کامپوزیت دچار زنگ‌زدگی، شکستگی و جداشدن شوند که داریم موقع نسبت‌به مقاوم سازی کامپوزیت و قرار دادن پیچ‌های جدید باید سریع‌تر اقدام نمود. تمام موارد یاد شده توسط نیروی ماهر و توانمند با تجربه و متخصص شرکت‌های معتبر در کرج در زمینه مقاوم سازی سنگ نمای ساختمان با طناب و بدون استفاده از داربست انجام می‌شود.

ترمیم سنگ نمای ساختمان
ترمیم سنگ نمای ساختمان

 روش های محکم سازی نمای ساختمان

در این‌جا به برخی از روش‌های مختلف برای محکم‌سازی نمای ساختمان و جلوگیری از سقوط سنگ‌های نما به پایین را اشاره می‌کنیم:

 مقاوم‌سازی سنگ نما با پیچ و رول‌پلاک

مقاوم سازی سنگ نما با بست‌های مقاوم کننده البته روش کارمان در محکم‌سازی سنگ نما استفاده از پیچ و رول‌پلاک با طناب و بدون استفاده از داربست می‌باشد. برخلاف تصور عموم مردم در روش پیچ و رول‌پلاک استفاده از داربست نیست و در اغلب کشورهای جهان از طناب استفاده می‌شود. لازم به یادآوری است که امروز برای تعمیرات نما به‌صورت گسترده‌ای از داربست استفاده نمی‌شود و فرد تعمیرکار و متخصص با طناب بر روی ساختمان آویزان می‌شود.

 نکاتی در زمینه محکم سازی سنگ نما

مته‌ای مه برای سوراخ کردن سنگ بکار می‌رود باید بسیار تیز باشد، تا به سنگ‌ها آسیب وارد نکند‌. بهتر است از پیچ‌ها ضد زنگ و گالوانیزه باشد. دریل ها باید سرعت زیاد و دور بالا داشته باشند تا خللی در اجرای پروسه ایجاد نشود. هم‌رنگ بودن بتونه با سر پیچ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است تا در زیبایی ساختمان خللی ایجاد نکند. جنس رول‌پلاک باید خیلی خوب باشد و در مقابل پوسیدگی مقاومت داشته باشد. لزوم توجه به ترک‌ها و رگه‌های نمای ساختمان در هنگام پیچ کردن بررسی دقیق فاصله بین پیچ ها طبق اصول استاندارد مهارت کافی برای دریل کردن برای جلوگیری از سوراخ شدن سنگ استفاده از نیروهای متعهد و باتجربه جهت به حداقل رساندن مشکلات احتمالی و نظافت و شستشوی سنگ‌ها بعد از اتمام مراحل محکم‌سازی نما است.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان