روش های دسترسی به نمای ساختمان برای کار در ارتفاع

حتماً پیش‌آمده است که قصد انجام تعمیر یا نظافت نمای ساختمان خود را داشته باشید و در انتخاب روش دسترسی به نما شک‌ و تردید داشته باشید. در ادامه قصد داریم به شما روش‌های مختلفی دسترسی به نمای ساختمان را توضیح بدهیم و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که کدامیک مزایا و معایب بیشتری دارد و هرکدام به چه کاری می‌آید. همان‌طور که می‌دانید با پیشرفت تکنولوژی و ابزارها و روش‌های مختلفی به‌وجودآمده است که دسترسی به نمای ساختمان را بسیار راحت‌تر از قبل کرده‌است که این روش‌ها هرکدام برای موضوع خاصی بکار می‌گیرند و مزایا و معایب خود را دارند. در ادامه به بهترین روش های دسترسی به نمای ساختمان را برای شما بازگو و بررسی خواهیم کرد که در روش‌های مختلف از چه ابزاری استفاده می‌شود و قیمت آن‌ها برای خدمات مختلف از جمله پیچ و رول‌پلاک نما، شستشوی نمای ساختمان و نقاشی نمای ساختمان و… چگونه خواهد بود و هر کدام به صرفه‌تر برای مشتری خدمات مختلف خواهد بود.

 روش های دسترسی به نمای ساختمان

روش‌های مختلفی برای دسترسی به نمای ساختمان برای اجرای خدمات تعمیر و شستشوی نمای ساختمان وجود دارد که هرکدام دارای مزایا و معایب خود هستند و برای خدمات خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند و هزینه‌های اجرایی هرکدام از روش‌ها متفاوت و متغیر می‌باشد. در ادامه خواهیم دید که کدام یک به صرفه‌تر و سریع‌تر می‌تواند باشد. روش های مختلف دسترسی به نمای ساختمان عبارتند از:

دسترسی به نمای ساختمان با استفاده از داربست، دسترسی بنما با کلایمر، دسترسی به نمای ساختمان با روش راپل یا طناب، دسترسی به نمای ساختمان با استفاده از جرثقیل، دسترسی به نما با استفاده از بالابرهای هیدرولیکی و…

 تعمیر نمای ساختمان و شستشو نمای ساختمان با راپل

روش راپل یکی از بهترین روش‌های دسترسی به نمای ساختمان است. این روش یکی از پرطرف‌دارترین روش‌ها می‌باشد که برای کارهای مختلف که روی نمای ساختمان است و نیازمند کار در ارتفاع داریم بکار می‌آید. کار در ارتفاع با از طناب امروزه در سراسر دنیا در حال استفاده و اجرا می‌باشد و از محبوبیت خاصی برخوردار است. از این روش برای شستشوی نمای ساختمان‌های بلند و مرتفع نیز استفاده می‌شود. استفاده از این روش به‌قدری مطمئن و ایمن می‌باشد که حتی برج‌های بسیار بلندی مانند برج خلیفه نیز از این روش برای شستشوی نمای ساختمان استفاده می‌کند. یکی از دلایلی که می‌توان روش راپل را بهترین روش برای دسترسی به نما دانست این است که هزینه‌های استفاده از این ابزار بسیار کم می‌شود و نسبت‌به دیگر روش‌ها از قیمت تمام شده بسیار کمی برخوردار است. این روش به‌خاطر این‌که دیگر نیاز به بستن داربست و کارهای دیگر که روی زیبایی نما تأثیر می‌گذارند ندارد از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

خدمات ما :  خدمات کار در ارتفاع بدون داربست | کار در ارتفاع با طناب
دسترسی به نمای ساختمان
دسترسی به نمای ساختمان

شستشوی نما با طناب و همچنین پیچ و رول‌پلاک نما با طناب از جمله خدماتی هستند که با استفاده از روش راپل یا طناب برای ساختمان‌های مختلف استفاده می‌شود. این روش یکی از مطمئن ترین و کم هزینه ترین روش‌ها برای انواع کار در ارتفاع می‌باشد. همچنین این روش به‌خاطر صرفه‌جویی که در زمان و وقت اجرای خدمت موردنظر روی نما دارد محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌است. زمانی‌که شما خدماتی را مانند پیچ و رول‌پلاک نما با داربست می‌خواهید انجام دهید نیازمند صرف زمان بسیار زیادی برای بستن داربست بخصوص اگر ساختمان شما از ارتفاع زیادی برخوردار باشد است بره بیشتر زمان شما صرف بستن و بازکردن داربست می‌شود و خیلی دیرتر خدمت مورد نظرتان را دریافت می‌کنید، اما با استفاده از روش طناب و یا راپل خیلی سریع با بستن چند طناب و کاملاً ایمن خدمات موردنظر شما روی ساختمان اجرا می‌شود.

 دسترسی به نما با داربست

داربست یکی از ابزارهای سنتی و قدیمی است که در حال حاضر هم در اکثریت نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. استفاده از داربست برای دسترسی به نمای ساختمان به جهت تعمیر و نظافت نما از هزینه بالایی برخوردار است و معمولاً برای این کار هزینه و زمان زیادی صرف می‌شود. داربست هزینه بیشتری نسبت‌به سایر روش‌ها دارد زیرا شما نه‌تنها باید هزینه خدمات و متخصص کار در ارتفاع را پرداخت کنید، بلکه باید هزینه‌ی اجاره داربست را هم بپردازید. در زمان گذشته استفاده از داربست بدلیل کمبود تجهیزات مناسب برای دسترسی به نمای ساختمان مقداری خطرناک و ناامن بود، اما امروز با وجود ابزارهای مختلف برای کار در ارتفاع خطرات استفاده از داربست برای دسترسی به نما کم‌تر شده‌است، اما همچنان شما نیازمند این هستید که هزینه و زمان بسیار زیادی را برای اجاره و باز و بسته کردن داربست کنید. پیشنهاد ما این است که از این روش دیگر استفاده نکنید و همان روش راپل یکی از بهترین روش‌ها برای دسترسی به نمای ساختمان است. امروزه کمربندهای ایمنی و تجهیزات مخصوص کار در ارتفاع با داربست تولید شده‌است که در زمان اجرای کار با داربست از آن‌ها استفاده می‌شود و هیچ خطری متخصصین کار در ارتفاع را تهدید نمی‌کند و خیال شما از بابت امنیت متخصص راحت است اما همچنان این روش دیگر قدیمی شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 استفاده از کلایمر روشی دیگر برای دسترسی به نمای ساختمان

کلایمر یکی دیگر از ابزارها و روش‌های محبوب برای دسترسی به نمای ساختمان می‌باشد که معمولاً در ساختمان‌های بزرگ تجاری و اداری مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند یکی دیگر از روش‌های محبوب کار در ارتفاع باشد. کلایمر یکی از روش‌های مدرن و امروزی برای دسترسی به نمای ساختمان است که از هزینه نسبتاً بالایی نسبت‌به روش طناب و داربست برخوردار است، زیرا این روش هم باید هزینه‌های اجرا و نصب کلایمر پرداخت شود و شما باید دو هزینه یکی برای متخصصی کار در ارتفاع و یکی برای اجاره و کلایمر پرداخت کنید. امنیت کلایمر معمولاً بالا است، اما در بعضی مواقع ممکن است خطرساز و نا امن باشد. زیرا شرایط آب‌ و هوایی مشخص نمی‌کند که تندبادها ممکن است باعث ایجاد خطراتی شوند. یکی از مظاهر مزایایی که کلایمر ها دارند می‌توانند در ساختمان‌هایی که ارتفاع نسبتاً بالایی دارند مورد استفاده قرار بگیرد و این نکته را باید داشته باشید که کلایمر را به‌هیچ‌عنوان در هوایی بد نباید استفاده کرد، زیرا شدت باد و وضعیت جوی هوا موجب تاب خوردن کلایمر شده و ممکن است افرادی که در حال اجرای کار می‌باشند، مورد آسیب قرار بگیرند و یا سقوط کنند. یکی از معایب کلایمر ها دارند در زمان اجرایی کلایمر شما نمی‌توانید از کمربند و هارنس برای ایمنی افرادی که توی سبد هستند استفاده کنید و این مورد موجب شده‌است که کلایم توسط افراد کمتری استفاده شود.

خدمات ما :  نصب بنر در ارتفاع در تهران و کرج | نصاب بنر در تهران و کرج

دسترسی به نمای ساختمان با جرثقیل سبد دار

دسترسی به نمای ساختمان با جرثقیل های سبد دار معمولاً در ساختمان‌هایی که از ارتفاع کمتری برخوردار هستند کاربرد دارد. استفاده از جرثقیل به‌جهت تعمیر نمای ساختمان و پیچ رول‌پلاک نمای ساختمان استفاده می‌شود. استفاده از روش راپل و بستن داربست در این روش کاربردی نخواهد داشت و هزینه‌های استفاده از جرثقیل نسبتاً بالا می‌باشد که برای ساختمان‌هایی که حداکثر ۴ الی ۵ طبقه هستند کاربرد دارد. جرثقیل‌ها معمولاً برای قسمت‌هایی از نمای ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرند که دسترسی به نما سخت بوده و از سایر روش‌ها سخت تر اجرا می‌باشد. در این روش تکنسین تمرکز بیشتری نسبت‌به روش‌های دیگر دارد. در این روش فرد ثابت بوده و می‌تواند کار را با تمرکز انجام دهد. از این روش بیشتر برای نقاشی نمای ساختمان استفاده می‌شود، زیرا زیرا همان‌طور که اشاره شد در این روش فرد متخصص از تمرکز بیشتری برخوردار است. جرثقیل‌ها مانند کلایمر ها دارای سبد می‌باشد که شخص متخصص با هماهنگی گرداننده جرثقیل به قسمت‌های مختلف ساختمان را دسترسی دارد. در استفاده از این روش خطر خاصی شخص را تهدید نمی‌کند و محض اطمینان بیشتر برای افزایش امنیت کاری و مهار خطرات استفاده از کمربند ایمنی برای شخص متخصص کار در ارتفاع پیشنهاد می‌شود.

بالابر هیدرولیکی راهی دیگر برای دسترسی به نمای ساختمان

بالابر های هیدرولیکی همانند جرثقیل‌ها دارای سبد می‌باشند که در ساختمان‌هایی با حداکثر ارتفاع ۳ الی ۴ طبقه با توجه به سایز و اندازه بالابر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این روش شما در ساختمان‌های با ارتفاع کم می‌توانید کار کنید. استفاده از بالابرهای هیدرولیکی معمولاً در کارگاه‌ها و کارخانجات و همچنین سوله‌ها بسیار کاربرد دارد. اما در تعمیرات و نظافت نمای ساختمان هم می‌توان از این ابزار استفاده کرد. بالابرهای هیدرولیکی همانند جرثقیل های سبد دار باید اجاره شوند که معمولاً به‌صورت روزانه و هفتگی ای اجاره می‌شود. در زمان استفاده از این روش اگر موارد ایمنی به‌درستی انجام نشود ممکن است خطرساز باشد. البته شرکت‌های ارائه خدمات کار در ارتفاع معمولاً اگر بخواهند از این روش استفاده کنند خودشان این ابزارها را در اختیار دارند. در زمان استفاده از بالابرهای هیدرولیکی حتماً باید جک ها به‌صورت کاملاً منظمی باز شوند و از ایجاد و رفع خطرات احتمالی جلوگیری شود. یکی از مواردی که در هنگام استفاده از بالابرهای هیدرولیکی باید به آن توجه داشت این است که بالابرها دارای محدودیت وزن و ارتفاع می‌باشد و اگر به این موارد توجه نکنین ممکن است منجر به سقوط و یا شکستن پایه بالابر شود و باعث ایجاد خطرات جانی برای افراد داخل سبد شود.

خدمات ما :  مجری جوشکاری در ارتفاع با طناب | خدمات جوشکاری صنعتی در ارتفاع

 شرکت آریا سازه ارتفاع البرز

خدا را شاکریم که ما با داشتن افراد متخصص و تکنسین های کار در ارتفاع و همچنین ابزارآلات و تجهیزات روز دنیا می‌توانیم انواع خدمات کار در ارتفاع را به مشتریان عزیزمون ارائه دهیم. از جمله خدمات ما نصب توری مرغی در نمای ساختمان، پوشاندن درز انقطاع ساختمان، نقاشی نمای ساختمان، پیچ و رول‌پلاک نمای ساختمان، تعویض لامپ و شلنگی نمای ساختمان و همچنین خدمات شستشوی نمای ساختمان که این‌ها تنها بخش کوچکی از خدمات مجموعه آریا سازه ارتفاع البرز است که به مشتریان عزیز و همشهریانمون ارائه می‌شود. این خدمات با بالاترین کیفیت و با کمترین هزینه و زمان مورد نیاز انجام می‌گیرد. شما می‌توانید نمای ساختمان خود را به ما بسپارید و در کمترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز آن را انجام دهیم. همچنین شما می‌توانید خیالتان را بابت قیمت کاملاً آسوده کنید زیرا این مجموعه با داشتن تخفیفات مختلف و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی جامعه تصمیم به قیمت‌گذاری می‌کند و قیمت‌هایی که می‌گذارد کاملاً به‌صرفه و اقتصادی هستند.

این مجموعه ضمانت می‌کند که خدماتی که شما دریافت می‌کنید نسبت‌به سایر شرکت‌ها پایین‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت را به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید با پرس‌وجو از شرکت‌های دیگر و رقبا نسبت‌به قیمت و کیفیت این مجموعه اطمینان لازم را حاصل کنید. اعتبار ما رضایت مشتریانمان است. مجموعه آریا سازه ارتفاع البرز با داشتن نمونه کارها و پروژه‌های متعدد می‌تواند کیفیت کار خود را به شما نشان دهد. شما برای گرفتن خدمات این مجموعه فقط کافی‌ست با پشتیبانی و مشاورین ما تماس حاصل کنید. مشاورین ما مشاوره لازم را برای ساختمان شما به شما می‌دهند. همچنین متخصصین ما با حضور در محل می‌توانند پیشنهادات و خدمات دیگری که مورد نیاز و لازمه ساختمان شما است که متضرر نشوید را به شما پیشنهاد دهند.

 نتیجه

کلیه روش‌ها و ابزارهایی که معرفی شد دارای مزایا و معایبی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند و با رعایت ایمنی و بررسی دقیقی از رخ دادن خطرات احتمالی جلوگیری می‌شود. در روش‌های مختلف درجات امنیت تکنیسین و متخصص کار در ارتفاع نیز گفته شد و حداکثر ارتفاعی که می‌توان با هرکدام از روش‌ها کارکرد نیز بازگو شد. هزینه‌ای تمامی روش‌ها با توجه به حرفه‌ای و متخصص هر روش هم‌چنین اجاره‌ی ابزارها متغیر می‌باشد. سعی کنید این مقاله را با دقت خوانده و روش‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. در این روش‌ها شما فهمیدید که بهترین روش می‌تواند روش راپل یا طناب باشد. در درجه دوم یکی از پراستفاده ترین روش‌ها داربست می‌باشد که امروزه قدیمی و سنتی شده‌است و از این روش بیشتر برای نمای ساختمان‌های با ارتفاع کم استفاده می‌شود. زیرا این روش به هزینه و زمان زیادی را لازم دارد. پیشنهاد ما با توجه به بیش‌از بیست سال تجربه خدمات کار در ارتفاع بهترین روش دسترسی به نما و با کمترین هزینه و امنیت بالا روش راپل و کار با طناب می‌باشد.

این کار ایمنی بالا و هزینه بسیار کم است و همچنین نیازمند صرف زمان بسیار کم می‌باشد. زیرا هم ایمنی به‌شدت بالایی دارد و نسبت‌به سایر روش‌های دیگر امنیت بیشتری دارد. شرکت آریا سازه ارتفاع البرز انواع خدمات مربوط به نمای ساختمان را با استفاده از روش راپل و طناب ارائه می‌دهد. جهت دریافت مشاوره و استعلام قیمت برای خدمات تعمیرات نمای ساختمان، شستشوی نمای ساختمان، نصب توری مرغی در نمای ساختمان و بستن درز انقطاع نمای ساختمان و… می‌گردد. فقط کافیست با مشاوین ما تماس بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان