روش های شستشو نمای ساختمان

شستشوی نمای ساختمان موضوعی است که امروزه بسیار مورد توجه مشتریان و مردم قرار گرفته است. زیرا ساختمان‌ها به‌مرور زمان وقتی در معرض آلودگی ها و نور خورشید قرار می‌گیرند، رنگ نمای آن‌ها و رنگ سنگ نمای آن‌ها به‌مرور زمان برگشته و نمایی زشت و زننده برای ساختمان ایجاد می‌کند. این اتفاق می‌تواند در گذر زمان چیزی بین حدود پنج تا پانزده سال اتفاق بیفتد. شما برای مقابله با این اتفاق چندین روش دارید که یکی از این روش‌ها شستشوی نمای ساختمان است. شما با این کار با هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید نمای ساختمان خود را دوباره مانند روز اول کنید.

این کار باعث می‌شود نمای ساختمان شما از حالت زننده‌ای که دارد به حالتی دل‌نشین مطابق میل ساکنین آن شود. این اتفاق باعث می‌شود که شما ظاهری زیبا به خیابان و محله خود نیز بدهید. نمای ساختمان تأثیر بسزایی در دیده شدن و قیمت واحدهای آن در چشم مشتری دارد. زمانی‌که مشتری بخواهد واحد را ببیند اولین چیزی که چشمش را جلب می‌کند نمای ساختمان است. حال برای شستشوی نمای ساختمان روش‌های متفاوتی وجود دارد. شستشوی نمای ساختمان یکی از چندین کارهای کار در ارتفاع است. کار در ارتفاع روش‌های مختلفی از جمله با استفاده از راپل یا طناب، بستن داربست، استفاده از جرثقیل و… دارد. این‌ها روش‌های مختلفی هستند که تکنسین و متخصص کار در ارتفاع را در ارتفاع روی نمای ساختمان ثابت نگه دارند تا آن‌ها نیز به کارهای خود از جمله نقاشی نمای ساختمان پیچ و رول‌پلاک نمای ساختمان و همچنین شستشوی نمای ساختمان بپردازند. این‌ها تنها روش‌های انگشت‌شماری از هزاران روش قرار گرفتن در ارتفاع روی نمای ساختمان هستند. پس‌از این‌که تکنسین و متخصص کار در ارتفاع روشی را برای آویزان ماندن روی نمای ساختمان انتخاب کردید، نوبت به روش‌های مختلف برای انجام کار خود می‌رسد. مثلاً تکنسین می‌خواهد شستشوی نمای ساختمان انجام دهد، برای شستشوی نمای ساختمان روش‌های مختلفی ازجمله سندبلاست و واترجت وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد و در ادامه به این روش‌ها خواهیم پرداخت.

 کار در ارتفاع با طناب و راپل

یکی از روش‌های کار در ارتفاع روش راپل و یا طناب است. به این صورت که تکنسین کار در ارتفاع با طناب روی نمای ساختمان آویزان شده و کار خود را انجام می‌دهد. این روش یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین روش‌ها در بین روش‌های دیگر است. زیرا در این روش تکنسین با هزینه بسیار کم روی نمای ساختمان با هر ارتفاعی که هست آویزان شده و همچنین امنیت آن نسبت‌به روش‌های دیگر بسیار بالاست و فقط فرد متخصص در هنگام آب‌وهوای بسیار بد و طوفانی نمی‌تواند کار خود را انجام دهد. در این روش متخصص کار در ارتفاع با تمرکز کامل روی نمای ساختمان، کارش را انجام داده و هیچگونه خطری اورا تهدید نمی‌کند.این روش یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای آب‌وهوای اکثر شهرهای ایران است زیرا در شهرها در اکثر شهرهای ایران خبری از هوای طوفانی و بسیار بادهای بسیار تند نیست. این‌گونه متخصص کار در ارتفاع در هرکدام از فصول سال می‌تواند کارش را به‌راحتی انجام دهد. نقاشی نمای ساختمان

خدمات ما :  شستشوی نمای سیمانی با واترجت در تهران و کرج
شستشوی نمای ساختمان
شستشوی نمای ساختمان

 کار در ارتفاع با داربست

یکی دیگر از روش‌هایی که برای کار در ارتفاع بسیار مورد استفاده است، بستن داربست هستش. این روش بیشتر مخصوص ساختمان‌های یک تا پنج طبقه هستش و از اون بیشتر معمولا امکان بستن داربست وجود ندارد. این روش از هزینه بسیار بالایی برخوردار است، زیرا شما نه‌تنها باید هزینه تکنسین کار در ارتفاع را بدهید، بلکه باید هزینه اجاره داربست را نیز پرداخت کنید. در این روش تکنسین‌ها در امنیت بسیار بالا می‌توانند بکار خود مشغول شوند. اینجوری بخش‌های غیر قابل دسترس نمای ساختمان نیز در دسترس است و تکنیسین به‌راحتی می‌تواند به آن‌جا دسترسی داشته و کار خود را انجام دهد. در روش کار روی نمای ساختمان با داربست امکان بستن کمربند ایمنی و همچنین رعایت مسائل ایمنی بسیار راحت است.

 شستشو نمای ساختمان

شستشوی نمای ساختمان و نظافت نمای ساختمان یکی دیگر از خدمات مجموعه آریا سازه ارتفاع البرز است که به مشتریان عزیز ارائه می‌گردد. در این خدمات تمامی بخش‌های نمای ساختمان با روش‌های مختلف شسته شده و تحویل مشتری می‌گردد. در این کار تمامی جرم ها لکه ها و آسیب‌هایی که به نمای ساختمان وارد شده تمیز و تعمیر می‌گردد و تحویل مشتری داده می‌شود. برای انجام این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. اینکه چگونه نمای ساختمان را تمیز کنیم؟ این روش‌ها را در ادامه برای شما بازگو خواهیم کرد. مقاوم سازی نمای ساختمان

معمولاً برای نظافت نمای ساختمان‌ها از روش سندبلاست و واترجت استفاده می‌شود. تفاوت سندبلاست و واترجت بسیار زیاد می‌باشد و نحوه انجام کار در هر کدام متفاوت با دیگری است در هر دو روش با استفاده از دستگاه فشار قوی نماشویی انجام می‌شود، اما تفاوت بین آن‌ها نحوه انجام کار و همچنین متغیر بودن ابزارها می‌باشد.هر کدام از روش ها مزایا و معایب مخصوص خود را دارد که در ادامه بازگو می‌کنیم.

 سند بلاست چیست؟

سندبلاست یکی از روش‌های نظافت و شستشوی نمای بیرونی ساختمان می‌باشد که توسط متخصصین و اساتید نماشور بر روی انواع سطوح آلوده در نمای ساختمان اجرا می‌شود. در روش سندبلاست نمای ساختمان از مواد سیلیس برای از بین بردن جرم‌های سرسخت و غیر قابل پاک‌سازی استفاده می‌کنند. سیلیس موادی شنی مانندی است که با استفاده از دستگاه فشار قوی و قدرت بالایی را بر روی سطح پاشیده می‌شود و در زمان برخورد سیلیس بر روی یک سطوح یک لایه بردار نازک از سنگ انجام می‌شود. اگر به زبان ساده بخواهیم سندبلاست را تعریف کنیم، باید بگوییم که سندبلاست نوعی صیقل دادن و لایه بردار سنگ در صنعت نما شویی می‌باشد که تمامی جرم‌های سنگ را از بین می‌برد. این روش یکی مطمئن ترین روش های بازار برای نماشویی ساختمان است.

 سندبلاست در چه سطوحی قابل اجرا است؟

سند بلاست با استفاده از دستگاه نماشویی و مواد سیلیس در سطوحی که قابلیت صیقل دارند انجام می‌شود و در سطوحی که معمولاً لعاب‌دار شفاف براق و چرمی می‌باشند در صنعت نما شویی امکان اجرای سند لاست وجود ندارد و همچنین در این نماها امکان آسیب نما نیز وجود دارد. این کار موجب کدر شدن سطوح آن‌ها و از بین رفتن براقیت می‌شود. سندبلاست در سطوحی مانند نمای آجری نماهای سنگی به غیر از گرانیت تیشه‌ای و بتونی قابل‌اجرا از تو تویی که نام‌برده شد قابلیت اجرای سند راست و شستشوی نما با مواد سیلیس و صیقل دادن آن‌ها می‌باشد سطوح ها موجب ایجاد تفاوت سندبلاست و واترجت شده‌است. در ادامه بسیاری از روش واترجت را به شما خواهیم گفت.سندبلاست یکی از روش‌هایی است که می‌تواند سخت‌ترین آلودگی ها را نیز از روی نمای ساختمان پاک کند. این روش بیشتر برای ساختمان‌هایی که مدت زمان بسیار زیادی است که مورد شستشو قرار نگرفتند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش شما می‌توانید اطمینان کامل داشته باشید که نمای ساختمان‌تان را مانند روز اول تحویل خواهید گرفت.

خدمات ما :  شستشوی شیشه نمای ساختمان در کرج

 واترجت چیست؟ یکی دیگر از روش های شستشو نمای ساختمان

واترجت یکی دیگر از روش‌های نظافت نمای ساختمان در صنعت نماشویی و شستشوی نمای ساختمان می‌باشد. این روش کاملاً مشابه با شستشوی ماشین در کارواش‌ها می‌باشد فقط در این تفاوت که در این روش فشار قدرت آب توسط دستگاه چندین برابر بیشتر از کارواش‌ها می‌باشد. این دستگاه می‌تواند قدرت بسیار بالایی را برای پمپاژ آب داشته باشد. در روش شستشوی نما به‌صورت واتر جت هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمامی سطوح از نمای ساختمان قابلیت اجرا می‌باشد و جرم‌های بسیار زیادی را تا حد ممکن از بین می‌برد. یکی از دلایل محبوبیت شستشوی نما با واتر جت بدلیل تفاوت سندبلاست و واتر جت می‌باشد. هیچ محدودیتی در این روش ندارد. در این روش معمولاً از مواد نانو و شوینده اسیدی برای پاک‌سازی نما هم استفاده می‌شود. یکی از موادهای که در این روش قبل‌از شستن نمای ساختمان استفاده می‌شود دیسکیلیر می‌باشد.

 

 نکته درباره شستشو نمای ساختمان با واترجت

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم واتر جت در تمامی سطوح نمای ساختمان قابل اجرا بوده و این مورد یکی از اصلی‌ترین تفاوت سند بلاست و واتر جت است و همین مورد باعث محبوبیت بسیار زیاد واتر جت شده‌است. نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد این است که درست است که واتر جت در تمامی سطوح قابل انجام می‌باشد اما در بعضی مواقع بدلیل نفوذ آلودگی‌ها و جرم‌ها به خورد سنگ نمای ساختمان امکان پاک‌سازی کامل سطح با واتر جت وجود ندارد و باید از هر دو روش سند بلاست و واتر جت استفاده کرد. واتر جت برای از بین بردن گرد و خاک و جرم‌های سطحی تازه به‌وجودآمده استفاده می‌شود و برای جرم‌هایی که طی سالیان زیاد بر روی نما نفوذ کرده‌اند باید از سندبلاست استفاده شود.

 واتر جت درچه سطوح بیشتر استفاده می‌شود؟

معمولاً برای سطوحی مانند نماهای شیشه‌ای، شستشوی نمای کامپوزیت، سیمانی بیشترین درخواست و تقاضا را برای اجرای کار دارد. در نماهای سیمانی بدلیل از بین بردن گرد و خاک و جرم ها قبل‌از اجرای نقاشی نمای ساختمان نیز انجام می‌شود. یک نکته مهمی که حتماً باید به آن توجه داشته باشید موضوعی است که اگر نمای ساختمان شما سیمانی می‌باشد و قصد نقاشی آن را دارید حتماً قبل‌از انجام هر کاری یک‌بار نمای خود را با واترجت شستشو دهید. واتر جت در نمای شیشه‌ای و کامپوزیت بسیار کاربرد دارد. زیرا موجب از بین بردن کامل گرد و خاک و گل‌ولای از نما می‌شود. این عمل موجب پاک‌سازی بهتر نما در مرحله نهایی به‌صورت دستی و شوینده ابر می‌باشد. روش های دسترسی به نمای ساختمان

خدمات ما :  چگونه شستشوی نمای ساختمان را به شرکتی حرفه ای بسپاریم؟
شستشوی نمای ساختمان با واترجت
شستشوی نمای ساختمان با واترجت

 تثبیت تمیزی نما پس از شستشو نمای ساختمان

سوال اینجاست که حال پس‌از انجام شستشوی نمای ساختمان آیا این کار را باید به صورت دوره‌های کوتاه‌مدت انجام داد و هزینه‌های هنگفت را هرساله بابت شستشوی نمای ساختمان و زیبا نگه‌داشتن ساختمان بپردازیم؟ پاسخ به این سوال خیر است،زیرا پس‌از شستشوی نمای ساختمان شما می‌توانید درخواست استفاده از مواد نانو را داده و از آن روی نما به کار ببرند. این مواد خاصیت آب‌گریزی و ضد گرد و غباری دارند که پس‌از شستشوی نمای ساختمان بر روی نما پاشیده شده و نمی‌گذارد گرد و خاک ها و آلودگی‌های معمولی که نمای ساختمان را از حالت زیبایی درمی‌آورد. این مواد تا مدت زمان بسیار طولانی بر روی نمای ساختمان قرار میگیرد. این مواد خاصیت آب‌گریزی داشته و هم‌چنین رطوبت و عواملی از جمله آلودگی‌ها و گرد و خاک و گل‌ولای نور آفتاب و… که باعث از بین رفتن زیبایی نمای ساختمان می‌شوند را از نما دور نگه‌داشته و از آن جلوگیری می‌کند.

خدمات دیگر : پوشاندن درز انقطاع ساختمان

 بر طرف کردن خرابی های نمای ساختمان

زمانی‌که شستشوی نمای ساختمان تمام شود تازه ایراداتی نمای ساختمان به چشم خواهد آمد. ایراداتی از جمله شکستگی‌ها و ازبین‌رفته‌گی ها و همچنین خوردگی‌های سنگ نمای ساختمان تازه به چشم می‌خورد و زننده می‌شود. این مجموعه روی خدمات شستشوی نمای خود برطرف کردن خرابی‌های این نمای ساختمان را نیز ارائه می‌دهد. یعنی پس‌از شستشوی نمای ساختمان ایرادات نمای ساختمان از جمله خوردگی سنگ، خرد شدگی، ترک و… را کاملاً ماهرانه و توسط متخصصین مجرب این کار انجام می‌شود و نمای ساختمان شما را مثل روز اولش می‌کند.

 مواد مورد استفاده برای شستشوی نمای ساختمان

شما با تمام مراحل شستشوی نمای ساختمان و همچنین روش‌های آن روش‌های شستشوی نمای ساختمان آشنا شدید. حال نوبت به این می‌رسد که بدانید که از چه موادی برای شستشوی نمای ساختمان استفاده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سیلیس یکی از اصلی‌ترین موادی است که در شستشوی نمای ساختمان استفاده می‌شود. غیر از سیلیس موادهای دیگری ازجمله اسیدها سیلیس دو دهم و مواد نانو مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کدام از این‌ها کارایی‌های مخصوص به خود را دارد. برای مثال طبق گفته پیش‌تر مان سیلیس برای شست‌وشوی نماهایی که قابل صیقل و لایه‌برداری هستند. مانند سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد اسید نیز به‌همین صورت هستی نه سنگ‌هایی که قابلیت لایه‌برداری دارند و صیقل پیدا می‌کنند برای شستشوی شان از سیلیس استفاده می‌شود. خدمات کار در ارتفاع

نتیجه

روش های شستشو نمای ساختمان : متوجه شدیم که تفاوت سندبلاست و واتر جت این است که هر دو روش برای پاک‌سازی و نظافت نمای ساختمان مؤثر می‌باشند. اما هرکدام از روش‌ها با توجه به موقعیت ساختمان و همچنین میزان آلودگی و کثیفی نمای ساختمان و همچنین زیبایی آن انتخاب می‌شود. حتماً در انتخاب شرکتی که قرار است این خدمات را به شما ارائه دهد دقت زیادی به خرج دهید. اگر شخص ارائه‌دهنده این خدمت از تجربه بسیار بالایی برخوردار باشد کیفیت انجام این خدمت بسیار بالا خواهد رفت شما متوجه شدیم که از هر کدام از روش واتر جت و سند بلاست برای چه مدل ساختمان‌هایی و چه میزان آلودگی‌های استفاده می‌شود. امیدواریم که این مقاله به اندازی کافی به شما در انتخاب روش مناسب شستشوی نمای ساختمان تان کمک کرده باشد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مشاوره رایگان